Innehållsförteckning

 

  1. Priser & avgifter
  2. Frakt & leverans
  3. Betalning
  4. Ångerrätt & returhantering
  5. Reklamation
  6. Reservation 

 

Allmänt

För närvarande är vår hemsida under uppbyggnad, därför kan det kännas lite tomt på vissa ställen, men håll utkik mer produkter kommer inom kort! Vi tar emot beställningar som vanligt.

Vi på Decorett värnar om miljön och konsumerar inte mer än nödvändigt. Därför återanvänder vi emballage och packprodukter från våra egna leveranser.

 

1. Priser & avgifter 

  • Samtliga priser på Decorett.se ingår med 25% moms och visas i svenska kronor
  • Fraktkostnader samt avgifter tillkommer vid leverans av varor som väger över 20 Kg vid leverans till Norrland och Gotland

 


2. Frakt & leverans

Allmänt

Hos oss på Decorett finns det ett antal olika fraktalternativ att välja mellan. I dagsläget levererar vi endast inom Sverige. Beställningar som görs på Decorett skickas med följande transportbolag och fraktsätt:

 

  • DB-Schenker Parcel (ombud) – Spårbart fraktalternativ som skickas till valfritt DB-Schenker upphämtningsställe. Du får SMS-avisering från DB-Schenker när paketet är framme. Du kan också följa din sändning med appen “Mina paket” eller via mejlet som skickas till dig när ditt paket har packats. Leverans 1-4 vardagar.

 

  • DB-Schenker Parcel Inrikes – Spårbart fraktalternativ som skickas direkt till  företag inom Sverige. Mottagare notifieras strax innan leverans via SMS. Du kan också följa din sändning med appen “Mina paket” eller via mejlet som skickas till dig när ditt paket har packats. Leverans 1-4 vardagar

 

  • DHL Servicepoint – Spårbart fraktalternativ som skickas till valfritt DHL Servicepoint. Du får SMS-avisering från DHL när paketet är framme. Du kan också följa din sändning med appen “Mina paket”. Leverans 1-4 vardagar.

 

  • DB-Schenker (hemleverans) – Paketet levereras hem till dörren mellan 07:00-17:00. Du måste vara hemma för att ta emot och signera för leveransen. Avisering sker innan leverans. Leverans 1-4 vardagar.

 

  • DHL Service Point Hemleverans Kvällstid – DHL hemleverans på vardagar mellan klockan 17-22 med ett leveransfönster om 60 minuter. I den nya mottagarportalen (länk medföljer i aviserings-SMS) har du möjligheten att själv välja hur paketet ska levereras:
  1. – Utanför dörren.
  2. – Personlig överlämning.
  3. – I smart brevlåda (Om sådan finns).
  4. – Precis innanför ytterdörren (Om kunden har ett smart Glue-lås installerat).

 

Vid val av hemleverans väljer vi baserat på orderstorlek och leveransadress bästa alternativet mellan ovanstående speditörer.

Leveranstiden är 1-4 dagar för samtliga leveranssätt

Vid köp utav vissa skrymmande varor som överstiger måtten för ombudsleverans (står i produktbeskrivningen), måste dessa skickas med hemleverans och därmed går det ej att välja ombudsleverans i kassan. 

Alternativet för hemleverans finns även för dig som skulle vilja få din beställning hemlevererat, oavsett skrymmande eller ej.

 

Fraktpriser:

49 kr med DB-Schenker för beställningar under 799 kr som inte är skrymmande. (Alltid fri frakt för beställningar över 799 kr för ej skrymmande varor)

199 kr för hemleverans och även skrymmande varor (Fri frakt gränsen gäller ej för skrymmande varor )

69 kr för DHL-Servicepoint

Delleveranser

För att kunna erbjuda den smidigaste lösning kan din order sändas i två eller flera leveranser. Detta innebär att dina paket kan ankomma vid olika tillfällen, men du har alltid möjlighet till att spåra dina försändelser via speditörens hemsida eller via appen “mina paket” där dina leveranser läggs automatiskt till med hjälp av ditt mobilnummer och epost eller via mejlet som skickas när ditt paket har packats.

Vid beställningar där både skrymmande och icke skrymmande varor är med. Kan du ange önskad upphämtningsplats i “anteckningar” fältet som visas i kassan. Lämnas fältet tomt kommer vi normalt sätt skicka icke skrymmande paketen till ditt närmsta DB-Schenker postombud och dem skrymmande varorna levereras med hemleverans.

Ej uthämtat paket / outlösta paket – hem

Ombud

Paketet ligger kvar hos ombudet i 14 dagar från dess att du fått din avisering. Efter tre påminnelser skickas det tillbaka. För alla paket som inte hämtas ut inom 14 dagar tar vi ut en avgift på 350 kr. Avgiften motsvarar de faktiska kostnaderna för returfrakt, expeditionsavgift och hantering sammanlagt. Utöver avgiften behåller vi en fast kostnad på 50 kr per paket, oavsett storlek på paketet.

Hemleverans

Om du inte är hemma vid bokad tid tillkommer en avgift om 99 kr för ny avisering och utkörning.

Väljer du att hämta ut leveransen på terminal istället för att boka tid för utkörning har du 3 dagar på dig att hämta paketet. Därefter debiteras du som kund lagerhyra enligt följande:

  • Vikt 1-29 kg: 110 kr/dag
  • Vikt 30-99 kg: 140 kr/dag

 

OBS! Du som kund ansvarar för att förse oss med korrekta kontaktuppgifter i kassan. Vi ersätter inte kostnader som uppstått till följd av felaktiga kunduppgifter.

 

Skadat paket

Är paketet skadat när du hämtar ut det ska du anmäla det till oss så snabbt som möjligt. Ta gärna en bild på skadan på plats och kontakta vår kundservice på kundservice@decorett.se.

Skulle paketet inte vara helt och ser skadat ut bör du ändå ta emot paketet för att undvika att det ligger kvar hos ombudet och sedan skickas tillbaka till oss efter 14 dagar vilket räknas som “Ej uthämtat paket”. Ta därför emot paketet och kontakta oss så hjälper vi dig.

 


3. Betalning

I samarbete med Svea Bank AB, Payson har vi gjort det möjligt för dig som kund att tryggt och säkert välja mellan alla de viktigaste betalsätten i en och samma lösning. Du kan välja mellan nedanstående betalsätt i kassan.

  • Swish
  • Internetbank
  • Kortbetalning
  • Faktura
  • Delbetalning

Betalning med Payson. Betalning sker enkelt och tryggt med Payson. Du behöver inte ha ett konto hos Payson sedan tidigare för att kunna betala. Slutför köpet direkt med VISA, MasterCard samt de svenska bankerna Swedbank, SEB, Nordea, Danske Bank, Handelsbanken, Länsförsäkringar, Skandiabanken och Sparbanken Syd. Du kan också välja att betala i efterhand på faktura eller att delbetala över 3-24 månader. Payson håller höga säkerhetskrav och för alla kortbetalningar används 3D-secure teknik. Flera miljoner personer har använt Payson som är en välkänd betallösning på internet sedan 2004. Läs mer här: www.payson.se

Paysons Allmänna villkor hittar du här


4. Ångerrätt & returhantering

Vid returer kontaktar du kundtjänst via mejl på kundservice@decorett.se eller via vårt kontaktformulär. Ange alltid namn och ordernummer. Du hittar vårt kontaktformulär här

  • Som kund har du 14 dagars ångerrätt när du handlar på distans. Ångerfristen börjar löpa från den dag du tagit emot varan.
  • Hos oss har du även 30 dagars öppet köp från dagen du mottagit din order.
  • En produkt som returneras till oss måste vara i väsentligen oförändrat skick samt i originalförpackning med tillhörande emballage. Som kund står du för returavgiften.
  • Returavgiften är vad den verkliga returfrakten kostar, exakta pris får du vid kontakt av kundtjänst.
  • Vi förbehåller oss rätten att göra ett värdeminskningsavdrag om produktens skick eller funktion har förändrats att den inte längre går att sälja vidare till en annan kund utan att göra ett avdrag på försäljningspriset. Avdraget kommer då att göras på det totala returbeloppet innan det återbetalas till dig. Bedömning på storleken av avdraget görs av oss vid varje retur. Minsta avdraget är alltid 100 kr. 
  • Du som kund har transportansvar, vilket innebär att du ansvarar för att ditt returpaket kommer fram hel till oss. Packa därför gärna varorna extra noggrant så att de inte skadas under färden.
  • Om något av ovanstående ej uppfylls förbehåller vi oss rätten att ej återbetala hela beloppet till följd av extra kostnader, skador eller förändrat skick på produkten
  • När vi har mottagit, behandlat och godkänt din retur återbetalas du senast inom 15 dagar från det att vi mottagit produkten.
  •  Fraktkostnader för hemleverans återbetalas inte ifall du ångrar hela eller delar av din order.
  • Returkostnaden dras av på beloppet som du blir krediterad när vi mottagit returen till vårt lager.

 


5. Reklamation

  • Som konsument har du alltid tre års reklamationsrätt på alla varor du köper från oss på Decorett. Förekommer det ett fel på din vara som täcks av reklamationsrätten anmäler du detta till vår kundsupport genom att kontakta oss på kundservice@decorett.se. Du hittar vårt kontaktformulär här. För att din reklamation ska vara giltig är det viktigt att du anmäler inom skälig tid från att felet upptäcktes. Reklamationsrätten gäller enbart varor köpt av privatpersoner som använts till privat bruk.
    Reklamationsrätten gäller inte skador på produkten som förekommer till följd av bristfälligt underhåll, normalt slitage, självförvållad skadegörelse eller då produkten använts på ett sätt som den inte är beräknat för.
  • Du som kund står för returavgiften. Skulle det visa sig att det är ett produktionsfel, återbetalas fraktavgiften. Om det visar sig att det är ett handhavandefel, tas kontakt med dig om nästa steg i ärendet.

Skulle du vilja reklamera en produkt så ska du reklamera den till oss så snart som möjligt. Du gör det genom att skicka ett mejl till oss som innehåller följande punkter:

  • Beskriv felet/problemet så tydligt som möjligt
  • Uppge ordernummer och webbkvitto
  • Ta foto som tydligt visar skadan/felet samt ev emballage (transport- samt ev originalemballage)

Vi på Decorett värnar om kundnöjdhet och strävar efter goda lösningar. Bedömer vi att reklamationen är godkänd så händer följande:

  1. i första hand ersätta dig med en ersättnings vara, eller
  2. i andra hand utge skälig ersättning till dig i form av prisavdrag

Vi på Decorett.se förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig enligt konsumentköplagen. Om du vill läsa mer, gå in på www.konsumentverket.se.

Vid godkända reklamationer kommer vi på Decorett att återbetala dig kostnaden för returfrakten. 

 


6. Reservation

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel, prisjusteringar, brister i information, slutförsäljning samt felaktiga specifikationer på vår hemsida.