Kontakta oss

Vanliga frågor (FAQ)

Här hittar du svar på de vanligaste frågorna

Ett vanligt problem som orsakar felmeddelanden i kassan kan bero på att man har auto-correct/ordförslag aktiverat på mobiltelefonen, vilket automatiskt lägger till ett mellanslag efter ordet man skrivt. Dubbelkolla därför om detta är fallet.

En annan orsak till att det uppstår problem i kassan kan bero på webbläsaren du använder. Klickar du in på vår hemsida direkt via Facebook eller Instagrams webbläsare är det vanligt förekommande att få upp felmeddelanden i kassan som hindrar dig från att lägga en beställning. Prova därför att avända en annan webbläsare och skulle problemet kvarstå kan du höra av dig till oss så hjälper vi dig.

Då ska du reklamera den till oss så snart som möjligt. Du gör det genom att skicka ett mejl till oss som innehåller följande punkter:

  • Beskriv felet/problemet så tydligt som möjligt
  • Uppge ordernummer och webkvitto
  • Ta foto som tydligt visar skadan/felet samt ev emballage (transport- samt ev originalemballage)

Vi på Decorett värnar om kundnöjdhet och strävar efter goda lösningar. Bedömer vi att reklamationen är godkänd så händer följande:

  1. i första hand ersättning med en ersättningsvara, eller
  2. i andra hand utge skälig ersättning till dig i form av prisavdrag

Vi på Decorett.se förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig enligt konsumentköplagen. Om du vill läsa mer, gå in på www.konsumentverket.se.

Decorett.se står även för returfrakten vid godkända reklamationer.

Ja, du har alltid rätt att ångra dig inom 14 dagar, i enlighet med Distansavtalslagen (2005:59). Meddela oss detta inom 14 dagar från att du tagit emot din beställning. Hos oss har du även 30 dagars öppet köp från dagen du mottagit din order. Önskar du nyttja din ångerrätt så kontaktar du oss via mejl så hjälper vi dig.

  • DB-Schenker (Parcel ombud) – Spårbart fraktalternativ som skickas till valfritt DB-Schenker upphämtningsställe. Du får SMS-avisering från DB-Schenker när paketet är framme. Du kan också följa din sändning med appen ”Mina paket” eller via mejlet som skickas till dig när ditt paket har packats. Leverans 1-4 vardagar. Pris: 49 kr

 

  • DHL Servicepoint – Spårbart fraktalternativ som skickas till valfritt DHL Servicepoint . Du får SMS-avisering från DHL när paketet är framme. Du kan också följa din sändning med appen ”Mina paket”. Leverans 1-4 vardagar. Pris: 69 kr

 

  • Hemleverans – Spårbart fraktalternativ som skickas med DB-Schenker eller DHL. Vid val av hemleverans väljer vi baserat på orderstorlek och leveransadress bästa alternativet mellan ovanstående speditörer. Mer information kan du se i våra köp-leveransvillkor. Leverans 1-4 vardagar. Pris: 199 kr

Leveranstiden är mellan 1–4 vardagar då alla produkter vi säljer finns i lager. Skulle varan vara slut innan vi hunnit uppdatera lagersaldot så kommer vi meddela dig detta så fort som möjligt.

När paketet är framme får du avisering oftast via sms, men ibland också via mejl. Skulle du inte ha fått någon avisering efter 7 vardagar, vänligen kontakta oss.

För att spåra dina leveranser kan du ladda ner appen “Mina paket”. Dina paket läggs automatiskt till i appen så länge du har använt samma mobilnummer eller mejladress vid beställningen som på inställningarna i appen. Du kan också spåra ditt paket via mejlet som skickas till dig när ditt paket har packats.

Hos oss har du 30 dagars öppet köp från dagen du mottagit din order. Vid retur så ska du mejla till kundservice@decorett.se och skriva ditt ordernummer samt vad du vill returnera.

Som kund står du för returkostnaden, kostnaden beror på vikt och volym. Detta kommer vi att meddela dig om när du har kontaktat oss.

Det är möjligt att annullera ordern förutsatt att vi inte redan skickat din beställning. Skicka in en förfrågan till oss via mejl så hjälper vi dig vidare. 

Notera att i vissa situationer kan det förekomma att vi inte hinner ändra din order förrän den blivit packad eller skickad. Om din vara redan är skickad så kommer du få stå för returfrakten.

I samarbete med Svea Bank AB, Payson har vi gjort det möjligt för dig som kund att tryggt och säkert betala med Swish, Internetbank, kortbetalning, delbetalning eller faktura

Ser paketeringen konstig ut? Vi på Decorett värnar om miljön och konsumerar inte mer än nödvändigt. Därför återanvänder vi emballage och packprodukter från våra egna leveranser.

hittar du inte svaret på din fråga?

Du kan kontakta oss via formuläret nedan

unsplash32 1 of 1 - Decorett

FÖR FÖRETAG OCH SAMARBETEN

Vill du bli leverantör eller önskar du ett samarbete? Kontakta oss på denna mejladress Info@decorett.se